Selling Terms
Vilkår og betingelser
Foretak
Firmanavn: Dyreliv AS
Kontaktadresse: Lerheimvegen 4, 6030 Langevåg
E-post: post@dyreliv-as.no
Telefon: 407 09 090
Organisasjonsnr.: 925 446 580
Produktinformasjon
Produktinformasjon
Hvert enkelt produkt har en egen detalj side som gir informasjon om produktets egenskaper.
Alle størrelse anbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dyreliv kan derfor ikke stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
Ved assorterte farger eller størrelser må kjøper
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!
Priser
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader. I handlekurven og i kasse-visningen er total merverdiavgift spesifisert.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
Betalinger
I vår nettbutikk kan du velge å betale med kort, eller faktura
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi faktura, kortbetaling og Klarna konto.
Betaling med Vipps utføres i samarbeid med Vipps AS, Dronning Euremias gate 11, 0150 Oslo.
Kort
Betalingen blir behandlet av Klarna som er en sikker elektronisk betalingspartner for Visa og Mastercard. Med Klarna har du de samme garantier og den samme trygghet som når du handler i butikk. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.
Faktura
Forfallsdato er 30 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Fakturavilkårene finner du her. Vær oppmerksom på at du mottar fakturaen på e-post, det er derfor svært viktig at du taster inn riktig e-postadresse. Det er lurt å sjekke innboksen etter at kjøpet er gjennomført, for å se om du har mottatt en ordrebekreftelse. Har du mottatt ordrebekreftelsen, kan du være trygg på at du har tastet riktig e-postadresse. Ta kontakt pr. telefon eller epost dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen på e-post.
Klarna vilkår
Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.
Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas Personvernerklæring.
Rabattkoder
Har du fått en rabattkode, legges denne inn i eget felt for rabattkoder i handlekurven. Merk at rabattkoder som er gitt personlig til en kunde, ikke kan brukes av andre. Oppdages det misbruk av rabattkoder kan vi avvise ordren, og beløpet du har betalt blir refundert.
Salgs- og leveringsbetingelser
Ekspedering av ordre
Vi ekspederer ordre i løpet av 1-2 virkedager etter at bestillingen er mottatt.
Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vi gjør oppmerksom på at det noen ganger kan være utsolgt for varer som er mulige å bestille. I dette tilfelle tar vi kontakt og gjør avtale om evt. bestilling av varen. Ønsker du ikke å vente på utsolgt vare, refunderer vi beløpet umiddelbart.
Levering
Vi sender med Posten til hele Norge. Posten har normalt en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.
Bestillinger via nettbutikken blir behandlet mandag til fredag. Det vil si at bestillinger som kommer inn etter kl 12 fredag, vanligvis ikke blir ekspedert før over helgen.
Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post når ordren er behandlet. Mottar du ikke denne, har ordren ikke blitt fullført.
OBS! Husk at det kan legge seg i SPAM/søppelpost
Dersom du har spørsmål relatert til ordren din, er det bare å ta kontakt.
Frakt
Vi har følgende leveringsalternativer i vår nettbutikk:
-Hente din bestilling i butikken vår i Langevåg 0,-
-Levering til ditt postkontor 129,- Ordrer over 999,- har gratis frakt. Svalbard har egne fraktpriser. Ta derfor kontakt med butikken for bestilling av vare.
-Hjemkjøring av varer for kunder som er bosatt i Sula Kommune 49,- minimum pris for levering er 200,- Gratis frakt over 500,-
Hente i butikk
Benytter du deg av "hente i butikk". Gjør vi oppmerksom på at varene må hentes innen 24 timer fra pakken er klar. Ikke avhentede varer blir etter 24 timer, behandlet som retur og beløpet blir refundert til deg. Vi gjør da oppmerksom på at det blir trukket et gebyr på kr 49,- fra beløpet som refunderes.
Du får en bekreftelse fra oss pr. epost når varen er pakken og klar til henting. For spørsmål om utsettelse av henting, avbestilling eller endringer finner du kontaktinformasjon til butikken øverst på denne siden.
Priser kan avvike fra butikk og nettbutikken. Men det er prisen i nettbutikken som gjelder for alle varer som er kjøpt i nettbutikken.
Dersom en vare skades i postens fraktgang
Dersom varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Ta bilder av pakken før du åpner den, og videre bilde av skadet emballasje eller vare. Følg Postens prosedyrer. Dette må gjøres innen 3 dager. Det er fint om kjøper også informerer selger om skadet vare /emballasje.
Forsinkelser eller mangler ved levering
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevis hensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler. Se egne betingelser om angrerett.
Mangel ved varen -
Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Leker er det ingen garanti på at dyr ikke kan ødelegge, med mindre det spesifikt står i produktteksten. Reklamasjonsrett på leker gjelder derfor kun på produksjonsfeil.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgt situasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkasso gebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 49 kr, samt pris for returfrakt. Frakten avhenger av størrelse/vekt og sendingssted. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes motatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.
Personvern
Vi vil ikke benytte dine personlige opplysninger til annet enn å yte den nødvendige service i forbindelse med ditt kjøp. Ler mer om vår personvernerklæring
Angrerett
Når du handler på Dyreliv har du som kunde en lovfestet rett til å heve kjøpet innen 14 dager uten å måtte oppgi noen som helst grunn til dette. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar din ordre. Les om angrerett under eget tema